Diageo helpt horeca-ondernemers om kwaliteit en service te verhogen met zijn Business of Bars-programma

Diageo helpt horeca-ondernemers om kwaliteit en service te verhogen met zijn Business of Bars-programma

Diageo lanceert business of bars, een programma om horecamanagers en –eigenaars te helpen de kwaliteit en service in hun bar te verhogen. Tijdens verschillende modules verspreid over een jaar krijgen de ondernemers praktische tools en tips om de klanttevredenheid te verbeteren en hun omzet en winst te maximaliseren.

Gedurende vier modules wil Diageo horecaondernemers en -managers kennis bijbrengen om hen te helpen hun omzet te verhogen en hun klanttevredenheid te verbeteren. De topics die aan bod komen zijn onder andere snelheid en efficiëntie om winst en omzet tijdens de piekuren te verhogen, het selecteren van de juiste dranken die afgestemd zijn op het publiek en het optimaliseren van de stock. De ondernemers worden door Diageo uitgenodigd op een speciaal ingerichte locatie waarin praktijklokalen met acht barstations en theorielokalen aanwezig zijn. Na de training volgt ook het opleiden van het personeel opdat alle neuzen in dezelfde richting staan en er zo een beter resultaat kan geboekt worden. Momenteel schreven al 50 horecazaken (100 ondernemers/managers) zich in voor de Belgische training.

Dirk Van Ham, Country Director Diageo Benelux: “Tot nu toe hebben we met Bar Academy gefocust op het trainen van bartenders. 2015 zal het jaar van de horeca worden. Diageo zal zich nog meer focussen op “Getting the basics right” door bareigenaren en barmanagers te begeleiden. Ons doel is om meer en betere ervaringen te creëren zodat consumenten blijven terugkomen en kiezen voor onze categorie. Consumenten hebben vandaag hogere verwachtingen op het gebied van kwaliteit. 85 procent van de klanten blijft bij het eerste drankje indien dit perfect wordt geserveerd. Bovendien is één op de drie consumenten bereid meer te betalen voor uitmuntende kwaliteit”.

Tijdens de modules krijgen de deelnemers onder andere antwoorden op volgende vragen:

“Hoe kan ik constant hoge kwaliteit en service bieden aan mijn gasten?”

“Hoe realiseer ik meer gasttevredenheid?”

“Hoe kan ik dit meten om te weten wat ik moet verbeteren?”

“Hoe kan ik mijn marge omhoog brengen tijdens piekuren?”

“Hoe kan ik de efficiëntie in mijn zaak verbeteren?”

“Hoe kan ik mijn barpersoneel enthousiasmeren?“

Nik Vandenberghe, zaakvoerder van onder meer het Gentse Café Charlatan, legt uit waarom hij en één van zijn barverantwoordelijken deelnemen: “We werken al geruime tijd samen met Diageo, dat de afgelopen jaren de opleiding voor bartenders professionaliseerde. Een goed opgeleide barman mag fier zijn op zijn job. De juiste attitude en vakkennis zijn voor bartenders zeer belangrijk. Dat maakt of kraakt een zaak. In onze business moet bovendien alles snel gaan en hebben we vaak enorme piekmomenten. Het is cruciaal om ook dan drankjes op de juiste manier te kunnen presenteren en serveren.”

Jan van Ongevalle, één van de Belgische trainers (naast Ben Belmans en Alain Vervoort) en tevens eigenaar van The Pharmacy Knokke en een consultancybedrijf voor horeca: “Tijdens Bar Academy hebben we een heleboel bartenders getraind en hebben we geluisterd naar de uitdagingen die niet alleen bartenders, maar ook bareigenaars hebben vandaag de dag. Hieruit bleek dat vooral de kwaliteit van de drankjes en de service omhoog moeten, want gasten hebben hoge verwachtingen. Consumenten reizen namelijk de wereld rond en leren uit deze ervaringen. Het is belangrijk om klanten een totaalpakket aan te bieden en hen omver te blazen van ontvangst tot het verlaten van de bar.”

Naast de Business of Bars modules, die bedoeld zijn voor het management en de ondernemer, wordt ook nog eens al het barpersoneel getraind tijdens vier modules. Daarnaast worden de zaken van de deelnemers bezocht door een consultant en worden er ‘mystery checks’ gedaan. Dit komt neer op meer dan 50 uur training/begeleiding die wordt verspreid over een jaar voor elke outlet. Op deze manier worden via een intensieve samenwerking alle fundamentele stappen in een horecazaak onder de loep genomen. Deze manier van training en partnerschap tussen de ondernemer en Diageo is uniek in de wereld.

 

Einde

 

Over Diageo

Diageo is wereldwijd de grootste producent en verdeler van gedistilleerde dranken, bieren en wijnen met bekende merken als Johnnie Walker, Crown Royal, JεB, Windsor, Buchanan’s, Smirnoff, Cîroc en Ketel One vodka’s, Baileys, Captain Morgan, Tanqueray en Guinness. Diageo is een bedrijf dat actief is over de hele wereld en zijn producten verkoopt in meer dan 180 landen. Het bedrijf staat genoteerd op zowel de Londense (DGE) als de New Yorkse (DEO) beurs. Voor meer informatie over Diageo, zijn medewerkers, merken en prestaties, surft u naar www.diageo.com. Voor meer informatie over de initiatieven van Diageo rond verantwoord drinkgedrag kunt u een kijkje nemen op www.drinkIQ.com.

Celebrating life, every day, everywhere.

Contacteer ons
Isabelle Van Laethem Corporate Relations Director Diageo Benelux, Diageo
Kim Heylen PR Consultant, NewsEngine PR
Isabelle Van Laethem Corporate Relations Director Diageo Benelux, Diageo
Kim Heylen PR Consultant, NewsEngine PR
Over youEngine

youEngine is de fusie van het marketing- en communicatiebureau youAntwerpen en het PR- en communicatiebureau NewsEngine. youEngine biedt een compleet pakket geïntegreerde marketing- en communicatiediensten aan met public relations, content marketing, sociale media, online marketing en offline activatie.

youEngine
Nassaustraat 39-41
2000 Antwerpen