Diageo start een echte spirits revolution met de campagne ​ Mix It Up #LetsCocktail

Brussel, 19 juni 2015 – Vanaf deze zomer zet Diageo -  wereldwijd de grootste producent en verdeler van gedistilleerde dranken, bieren en wijnen - de spirits categorie stevig in de kijker. Diageo lanceert onder de noemer Mix It Up #LetsCocktail, met bijhorende website thebar.com (vanaf 1 juli online), een nieuwe marketingcampagne om de spirits categorie nieuw leven in te blazen en nieuwe consumenten aan te trekken. Deze campagne is erop gericht om de on én off trade verkoop van zijn sterkedranken te boosten via een ‘through the line’-campagne die gedurende het ganse jaar te zien zal zijn en die focust op het shaken van creatieve cocktails.

Dirk Van Ham, Country Manager Diageo Benelux, legt uit: “De zomer is de perfecte periode voor horeca-uitbaters om het beste te maken van hun buitenruimte. Alle mogelijkheden om de verkoop te boosten moeten worden benut: de creatie van de perfecte pitcher, in het oog springend POS-materiaal, inspirerende menu’s, promoties op de eetkaart of zelfs het aanbieden van buitenspelletjes zoals kubben.”

Mensen zijn niet langer tevreden met de standaard drankkaart. Ze zoeken nieuwe ervaringen en verfrissende long drinks, zeker in de zomerperiode. Met een jaarlijkse groei van 1,8% van de sterkedranken categorie ligt er een grote opportuniteit bij horeca-uitbaters om deze categorie een boost te geven”, vervolgt hij.


Verleiden met een inspirerend nieuw aanbod

Cocktails aan de menukaart toevoegen kan de verkoop van sterkedranken doen stijgen met 36%. Horeca-uitbaters kunnen op die manier hun zomerklanten verrassen en verleiden met een inspirerend nieuw aanbod. De nieuwe zomercocktailrecepten van Diageo zijn onder andere: ‘Captain’s Order’ met Captain Morgan®, ‘Harvey Wallbanger’ met Smirnoff®, ‘Gin Breeze’ met Tanqueray®, ‘Blood & Sand’ met Johnnie Walker® en ‘Pimms Smash’ met Pimm's No. 1®.


De Mix it Up campagne is overal te vinden: in de horeca zal de Table Serve met de Mason Shaker - waarbij je zelf je eigen drankje een twist kan geven - op de terraskaart staan van diverse horeca outlets. Andere aandachtspunten zijn het duidelijk vermelden van het drankaanbod en het aanbieden van tafelservice buiten waarmee de horeca-uitbaters worden aangespoord om te kapitaliseren op de zomerverkoop en hun klanten te overtuigen langer te blijven en terug te keren.

En ook op festivals en zomerbars zoals Knokke out (Zee), Parkkaffee, Bocadero en Fête des Belges zal de campagne opvallen.

 

Zomerse tips voor horeca outlets

Diageo geeft horeca-uitbaters én retailers ook graag enkele zomerse tips mee om hun klanten te verzorgen op warme dagen. Door bijvoorbeeld simpelweg wat schijfjes komkommer of wat bessen toe te voegen aan ijsgekoeld water wordt een instant “goesting” gecreëerd en worden horeca-klanten aangemoedigd meer water te drinken. Een ander idee is om met promoties te werken en hapjes of tapas aan te bieden bij elke pitcher om het klanten zo aangenaam mogelijk te maken. Retailers kunnen de consument dan weer handige tips meegeven via receptenleaflets die Diageo voorziet.

Consumenten worden aangemoedigd om aan de slag te gaan met cocktails. Diageo wil consumenten tonen dat het bereiden van professioneel ogende cocktails niet moeilijk hoeft te zijn en dat ze een verrassend alternatief kunnen bieden voor een rosé wijn, cava of biertje op een zomers tuinfeest.  Om het consumenten nog gemakkelijker te maken, brengt Diageo vanaf augustus 2015 bij een selectie van zijn spirits 30 000 speciaal ontworpen Mix it Up jam jar glazen en receptenboekjes in de omloop. Hiermee kunnen consumenten hun cocktails nog een extra twist geven.

 

Thebar.com

Op de website thebar.com, die vanaf 1 juli wordt gelanceerd, vinden bezoekers een verscheidenheid aan recepten, die in de loop van 2015 worden gecategoriseerd per type van drank (whisky, wodka, rum, gin,…), per gelegenheid en per moeilijkheidsgraad. Recepten variëren van eenvoudige mixers, zoals Tanqueray en tonic, tot meer geavanceerde cocktails, zoals een Cosmopolitan of een Grand Ginger. Iedereen vindt er zijn gading, van cocktailleken tot aanstormend bartendertalent. Naast de recepten en handleidingen vinden consumenten er ook filmpjes die hen in een mum van tijd leren om een hippe cocktail te schenken.

Dirk Van Ham besluit: “Vanaf midden augustus lanceren we een mediacampagne, die doorloopt gedurende de rest van het jaar. Bovendien zal de spirits revolution ook niet onopgemerkt blijven op de zomer- en najaarevents. Kortom spirits revolution boogt op een multichannel approach die tot doel heeft om zoveel mogelijk (potentiële) consumenten te inspireren met onze spirits en hen te overtuigen van het feit dat een cocktail maken en serveren super eenvoudig is en een leuk alternatief voor bier, cava of wijn.”

 

- EINDE -


Over Diageo

Diageo is wereldwijd de grootste producent en verdeler van gedistilleerde dranken, bieren en wijnen met bekende merken als Johnnie Walker, Crown Royal, JεB, Buchanan’s en Windsor whisky, Smirnoff, Cîroc en Ketel One vodka’s, Baileys, Captain Morgan, Don Julio, Tanqueray en Guinness. Diageo is een bedrijf dat actief is over de hele wereld en dat zijn producten verkoopt in meer dan 180 landen. Het bedrijf staat genoteerd op zowel de Londense (DGE) als de New Yorkse (DEO) beurs. Voor meer informatie over Diageo, zijn medewerkers, merken en prestaties, surft u naar www.diageo.com. Voor meer informatie over de initiatieven van Diageo rond verantwoord drinkgedrag kunt u een kijkje nemen op www.drinkIQ.com.

Celebrating life, every day, everywhere.

Mason Shaker Recepten

PDF - 267 Kb

Tips voor on trade zomerverkoop

PDF - 191 Kb

Ine Bilcke

Customer Marketing Manager Off-trade, Diageo

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over youEngine

youEngine is de fusie van het marketing- en communicatiebureau youAntwerpen en het PR- en communicatiebureau NewsEngine. youEngine biedt een compleet pakket geïntegreerde marketing- en communicatiediensten aan met public relations, content marketing, sociale media, online marketing en offline activatie.

Contact