Een lekkere zomerse cocktail maken is makkelijker dan je denkt

Een lekkere zomerse cocktail maken is makkelijker dan je denkt

Diageo leert je shaken met de Mix It Up campagne #LetsCocktail

Brussel, 19 juni 2015 - Wij Belgen zijn echte levensgenieters. Een goed glas wijn of een pintje bier slaan we zelden af. Maar er is méér en de Belg is er klaar voor. Diageo lanceert deze zomer een campagne die de Belg leert shaken: Mix It Up #LetsCocktail met bijhorende website thebar.com. Hiermee wil Diageo inhaken op de Do it Yourself trend.

Laat je inspireren

We maken graag tijd voor onze vrienden en familie, we genieten méér dan ooit van kwaliteit en geven graag onze persoonlijke twist aan de dingen… Laat je inspireren en ga creatief en toch makkelijk aan de slag met het shaken van cocktails en verras je vrienden en familie met een lekker alternatief voor het glaasje rosé, cava of het pintje bier op je zomers tuinfeestje.


Diageo helpt je daar graag bij en lanceert een heuse “Spirits Revolution” via de Mix It Up campagne #LetsCocktail met bijhorende website thebar.com (vanaf 1 juli online). Op deze website vind je een verscheidenheid aan recepten, die in de loop van 2015  worden gecategoriseerd per type van drank (whisky, wodka, rum, gin,…), per gelegenheid en per moeilijkheidsgraad. Recepten variëren van eenvoudige mixers, zoals Tanqueray en tonic, tot meer geavanceerde cocktails, zoals een Grand Ginger of een Pimm Daddy. Iedereen vindt er zijn gading, van cocktailleken tot aanstormend bartendertalent. Naast de recepten en handleidingen vind je er ook filmpjes die tonen hoe professioneel ogende cocktails met een persoonlijke touch gemakkelijk te creëren zijn thuis. Een lekkere zomerse cocktail maken is makkelijker dan je denkt!


Mix it Up Jam jar glazen

Om het je nog gemakkelijker te maken, vind je vanaf augustus 2015 bij een selectie van spirits van Diageo speciaal ontworpen jam jar glazen die je cocktails nog een extra twist geven en een cocktail receptenboekje om je inspiratie op te wekken.


De Mix it Up campagne zal ook op festivals en zomerbars zoals Knokke out (Zee), Parkkaffee, Bocadero en Fête es Belges in het oog springen.  


Dirk Van Ham, Country Director Diageo Benelux: “We zijn ervan overtuigd dat Spirits Revolution de creativiteit van de Belg zal aanwakkeren. Een lekkere professioneel ogende cocktail hoeft niet moeilijk te maken te zijn. We verwachten zelf heel veel van de mix van whisky met gingerale, die volgens mij even populair zal worden als de gin-tonic hype. Mensen moeten er thuis eens proberen mee te experimenteren en daarmee zichzelf en hun vrienden verrassen.”


Voor meer informatie en recepten neem een kijkje op: www.thebar.com en op Instagram: Letscocktailbe en ga aan de slag met de hashtag #letscocktailbe!
 

- EINDE -

 

Over Diageo

Diageo is wereldwijd de grootste producent en verdeler van gedistilleerde dranken, bieren en wijnen met bekende merken als Johnnie Walker, Crown Royal, JεB, Buchanan’s en Windsor whisky, Smirnoff, Cîroc en Ketel One vodka’s, Baileys, Captain Morgan, Don Julio, Tanqueray en Guinness. Diageo is een bedrijf dat actief is over de hele wereld en dat zijn producten verkoopt in meer dan 180 landen. Het bedrijf staat genoteerd op zowel de Londense (DGE) als de New Yorkse (DEO) beurs. Voor meer informatie over Diageo, zijn medewerkers, merken en prestaties, surft u naar www.diageo.com. Voor meer informatie over de initiatieven van Diageo rond verantwoord drinkgedrag kunt u een kijkje nemen op www.drinkIQ.com.

Celebrating life, every day, everywhere.

Contacteer ons
Ine Bilcke Customer Marketing Manager Off-trade, Diageo
Ine Bilcke Customer Marketing Manager Off-trade, Diageo
Over youEngine

youEngine is de fusie van het marketing- en communicatiebureau youAntwerpen en het PR- en communicatiebureau NewsEngine. youEngine biedt een compleet pakket geïntegreerde marketing- en communicatiediensten aan met public relations, content marketing, sociale media, online marketing en offline activatie.

youEngine
Nassaustraat 39-41
2000 Antwerpen