Lyreco haalt 29,7% omzet uit groene producten in 2014

Lyreco Benelux blikt terug op een groen jaar

Berchem – Lyreco, Europees marktleider in business-to-business oplossingen op het vlak van duurzame kantoorproducten en werkplekbenodigdheden, wil haar ecologische voetafdruk sterk inperken. Daarom stelde ze een ECO FUTURE strategie op. Tegen eind 2015 wil Lyreco haar CO2-uitstoot met 20% verminderen. Bovendien zet het bedrijf haar klanten aan om voor duurzaamheid te kiezen.

 

Aanbod groene producten bij Lyreco stijgt met 11 % in 2015

Lyreco wil haar CO2-voetafdruk drastisch inperken en neemt hiervoor op Benelux-niveau verschillende maatregelen. Daarnaast wil Lyreco haar klanten graag aanzetten om voor milieubewuste alternatieven te kiezen wat betreft kantoorproducten. Groene producten worden in de catalogus en op de webshop van Lyreco aangeduid met een herkenbaar groen boompje. Om te bepalen wat nu precies een groen product is, ontwikkelde Lyreco de ‘Green Products Assessment’-methodologie. Deze systematiek is gebaseerd op de internationale standaard ISO 14020 en werd goedgekeurd door SGS.

Paul Vieijra, Managing Director bij Lyreco Benelux: “Bij Lyreco hameren we op duurzaamheid en dit willen we ook uitdragen naar onze klanten. We willen ook hen op het ‘groene’ spoor zetten.  Dit heeft zijn effect duidelijk niet gemist, want in 2014 haalden we 29,7% omzet uit groene producten. Een duidelijke stap in de goede richting dus.”

Lyreco klasseert producten als groen op basis van twee soorten claims. Als leveranciers kunnen aantonen dat een product gecertificeerd is door een internationaal erkend milieucertificaat zoals EU Ecolabel, Der Blaue Engel, FSC, … aanvaardt Lyreco het als zijnde een duurzaam product. Dit zijn de zogenaamde gecertificeerde claims. Bovendien worden producten ook via zelfverklaarde milieuclaims als groen beschouwd. Hier moet de leverancier kunnen aantonen dat het product composteerbaar of afbreekbaar is, of dat het een product is met een langere levensduur. Op de website kan de klant een verklaring vinden waarom het desbetreffende product milieuvriendelijk is.

Lyreco wil hierin blijven evolueren. Paul Vieijra  bevestigt dit: “In 2015 bieden we 11% meer groene producten aan tegenover 2014. Dankzij deze stijging bestaat 22,5% van onze catalogus in 2015 uit groene producten.

 Gebruiksvriendelijke tool

Als bijkomende tool om de ecologische voetafdruk bij haar klanten te verminderen ontwierp Lyreco de button ‘vergroen uw winkelmandje’. De consument kan na de selectie van zijn artikelen in de webshop op deze knop drukken om te zien welke duurzame alternatieven verkrijgbaar zijn voor zijn aankoop .

Diane Buggenhout, QSS manager bij Lyreco Benelux: “Wij willen onze klanten duidelijk maken dat ook zij hun steentje kunnen bijdragen. Wij willen hen op een eenvoudige manier aanzetten tot de aankoop van duurzame producten. Met één druk op de knop kiezen ze voor een milieuvriendelijk alternatief.”

 

 

Over Lyreco:

Lyreco is Europees marktleider in business-to-business oplossingen op het vlak van kantoorproducten en werkplekbenodigdheden. Met een personeelsbestand van 10.000 werknemers, onder wie een sales force van meer dan 4.500 mensen, ligt de focus op klantenservice en een uitmuntende distributie. Lyreco is niet alleen marktleider in Europa, maar heeft ook vestigingen in Noord-Amerika, Australië en Azië en is actief in 27 landen. De groep realiseerde een omzet van € 2 miljard in 2013. Dankzij partners is Lyreco nu actief in 45 landen verdeeld over 5 continenten.

Meer informatie vindt u op http://eco.lyreco.be - http://eco.lyreco.nl

Elisah Van Den Heuvel

PR Consultant, NewsEngine PR

Paul Vieijra

Managing Director Lyreco Benelux , Lyreco

Valérie Fornoville

PR Consultant, NewsEngine PR

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over youEngine

youEngine is de fusie van het marketing- en communicatiebureau youAntwerpen en het PR- en communicatiebureau NewsEngine. youEngine biedt een compleet pakket geïntegreerde marketing- en communicatiediensten aan met public relations, content marketing, sociale media, online marketing en offline activatie.

Contact