Mijlpaal: Hays bereikt 1 miljoen volgers op LinkedIn

Hays deelt drie tips voor rekruteerders om een mijlpaal te bereiken op LinkedIn

Hays, wereldwijde expert in het rekruteren van gekwalificeerd en professioneel talent, kondigde recent aan dat het bedrijf de kaap van één miljoen volgers heeft bereikt op LinkedIn. Hays is het eerste bedrijf in de rekruteringssector en het 17e bedrijf over alle sectoren heen, die deze belangrijke mijlpaal behaalt.

In amper drie jaar tijd heeft het gespecialiseerde rekruteringsbedrijf de kaap van één miljoen volgers bereikt, in 2012 telde het bedrijf nog maar 124 000 volgers. Hays is nu het 17e meest gevolgde bedrijf op LinkedIn en heeft een potentieel bereik van 65 miljoen mensen wereldwijd via de connectie met haar volgers.

Voor Hays België begon het LinkedIn verhaal in 2013. Sindsdien wordt haar netwerk consistent beheerd en uitgebouwd. Momenteel volgen 10 000 Belgen de bedrijfspagina.  “Ons doel is om onze volgers zowel mooie carrièreopportuniteiten aan te bieden als interessante informatie en adviezen over de arbeidsmarkt”, zegt Robby Vanuxem, Operational Director van Hays België. “Elke dag opnieuw, nemen onze consultants contact op met hun netwerk van kandidaten en klanten om de perfecte match te maken en hun horizonten te verruimen”.

Hij voegt daaraan toe: “Tien jaar geleden leken vacaturewebsites de grootste bedreiging voor onze sector, omdat ze voor bedrijven de goedkoopste manier waren om kandidaten aan te trekken. Vandaag de dag lijkt social media de meest effectieve tool. Er werd lang op voorhand gevreesd dat deze de service van een rekruteringsbureau zouden overnemen. LinkedIn is voor ons geen rekruteringstool, maar een aanvullend marketing– en netwerktool die een uitbreiding vormt op onze dagelijkse activiteiten en netwerken, om zowel live als online relevante informatie te delen en cross channel de juiste kandidaten te bereiken. We werken dus steeds pro-actief, om op het juiste moment de beste kandidaat te vinden voor een job en te praten met de mensen waar onze klanten mee willen praten. Op die manier blijven wervingsbureaus altijd een meerwaarde bieden, want ons gezamenlijk netwerk is nog gerichter en veel groter dan dat van een lokaal bedrijf.”

Dan Dackombe, Search & Staffing Director van LinkedIn Talent Solutions in EMEA, voegt eraan toe: “We zijn zeer blij om Hays te kunnen feliciteren als eerste rekruteringsbedrijf dat de kaap van de één miljoen volgers heeft bereikt. Samen met de brede sector van werving & selectie, speelt Hays een cruciale rol om ons te helpen om talent en opportuniteiten met elkaar te verbinden. Wij helpen namelijk onze 364 miljoen leden wereldwijd om een job te vinden en om gevonden te worden voor een job.”

Ter gelegenheid van de 1 miljoenste Hays volger op LinkedIn schreef Dan Dackombe een artikel op zijn LinkedIn blog met de ultieme tips:.

Bouwen

De eerste stap om je publiek via sociale media bij je bedrijf te betrekken is ze samenbrengen. De twee belangrijkste middelen hiervoor zijn de bedrijfspagina en de connecties van je medewerkers. Werving- en selectiebureaus moeten ook hun consultants constant stimuleren om een interessant profiel te creëren, een netwerk op te bouwen in hun vakgebieden en dit continu te onderhouden, zowel live als online. Dit kunnen zij doen door deel te nemen aan discussies in LinkedIn-groepen en door relevante blogs te volgen. Toegevoegde waarde bieden aan de professionals met wie je in contact wilt komen is essentieel! Zorg er daarom voor dat de bedrijfspagina relevant nieuws, onderzoeken, relevante ervaringen of andere interessante content biedt.


Betrekken

De content die je ontwikkelt en op sociale media plaatst, is dan ook van groot belang om het bestaande publiek te behouden en steeds nieuwe volgers aan te trekken. Om ervoor te zorgen dat je volgers content delen en nieuwe volgers aantrekken, moet deze content uiteraard interessant en getarget zijn. Alleen op die manier breid je het netwerk uit. Dit wil zeggen dat je je bedrijfspagina, LinkedIn-groepen en je medewerkers moet gebruiken om de reikwijdte van je content te vergroten doordat zij deze delen met hun netwerk.


Werven

Als je eenmaal je netwerk hebt opgebouwd van relevante, potentiële kandidaten en voortdurend met hen in dialoog blijft door middel van die relevante content, is de laatste en belangrijkste stap het makkelijkst. Job opportuniteiten delen kan nu heel natuurlijk. Het is niet meer de informatie waarmee een gesprek wordt gestart en je hoeft het vertrouwen van de kandidaat niet meer te winnen.

 

###

 

Over Hays

Hays plc (de “Group”) is de toonaangevende professionele rekruteringsgroep, actief op globaal niveau. De Group is expert in het rekruteren van gekwalificeerd, professioneel en talentvol personeel wereldwijd en is marktleider in UK en Asia Pacific en behoort tot de marktleiders in Continentaal Europa en Latijns-Amerika. De Group is actief in de private en publieke sector en focust zich op permanente jobs, contracting projecten en tijdelijke opdrachten. Op 30 juni 2015, telde HAYS wereldwijd 9023 werknemers in 240 kantoren en 33 landen en verspreid over 20 specialisaties.

Contacteer ons
Davy Ghysels Marketing Manager, Hays Belgium
Elisah Van Den Heuvel PR Consulatant, NewsEngine
Davy Ghysels Marketing Manager, Hays Belgium
Elisah Van Den Heuvel PR Consulatant, NewsEngine
Over youEngine

youEngine is de fusie van het marketing- en communicatiebureau youAntwerpen en het PR- en communicatiebureau NewsEngine. youEngine biedt een compleet pakket geïntegreerde marketing- en communicatiediensten aan met public relations, content marketing, sociale media, online marketing en offline activatie.

youEngine
Nassaustraat 39-41
2000 Antwerpen